tisdag 31 juli 2012

Kuber

Jag har så mycket tyger sparade av gammal kläder och tygbitar som jag har hittat på loppisar. Har funderat vad jag skall hitta på att laga av dem. Så jag kollade runt efter ider på min favoritsida oneprettything.com. Den sidan är jätte bra när man söker inspiration till olika sorts pyssel. Har själv inga barn ännu men vänner har så jag bestämde mig för att laga barn leksaker.



Lagade en mall så att det gick lättare att klippa ut bitarna.



Fästa bitarna.



Jag valde att sätta band i kanterna av kuberna. Eftersom små barn gärna vill ha något att peta och plocka med. 




Färdiga! Blev 4 st kuber. Skulle ha varit kul att laga bokstäver på sidorna, men jag tyckte att det skulle ha blivit så mycket arbete med det. Kanske nästa gång. :)


Hoppas alla haft en bra dag och har något skoj pyssel på gång. :)
Tror att jag snart själv skall prova på att laga ett lapptäcke. Men först borde jag få färdig min mormorsrutfilt. Har tagit mycket längre än jag trodde det skulle ta.

// Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar