söndag 3 juni 2012

Piffa upp en gammal korg

Tänkte visa vad man kan gör med en gammal korg så den får ett nytt liv. Roligt att förnya gammal saker så man uppskattar de igen. Jag tycker om gammal saker och vill gärna ta tillvara dem. Dagens samhälle är mycket köp och släng. Men tänk vad mycket roligt man kan hitta på loppis som man kan göra om till egen smak.


Denna korg hittade jag i vår förvaringsbås när vi flyttade hit. Funderade länge vad jag skulle göra med alla grej som fanns kvarlämnat. Sen bestämde jag mig att denna korg skulle få ny färg och komma in i vår lägenhet.



Förre


Här har jag sandpappra korgen så att färgen skall fästa bättre på korgen. Lätt sandpappring räcker så man bara "ruggar" upp ytan. 



Färdig! Bara att vänta på att färgen skall torka så att jag kan börja använda den. Tror att tidningarna skall få börja bo i den.


// Hoppas alla haft en bra dag! 
Själv har jag just avnjutit en god middag tillsammans med sambon mr S och katten S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar