tisdag 31 juli 2012

Bröllop och Coloscape

Bröllopet vi var på i helgen var jätte fint och trevligt. Skratta och dansa blev det en hel del av. OCH sen så fångade jag brudbuketten! :D Mr S frågade sedan hur det egentligen gick till om jag var där framme och slog ner de andra för att få den. Hade nog bara turen på min sida. :)



Så fin då de tuna bladen formar ett hjärta. <3



Förra veckans torsdag var jag och paret M & H på Colorscape som de hade här i Åbo. De hade det redan förra året, men då hann jag aldrig fara. När vi gick dit var vill alla lite fundersamma. Ljusshow stod det och att det tar 4 timmar att blåsa upp området.
Om jag skall själv beskriva det så är det nästan som ett hopptorn med tak. Flertal "bollrum" som är sammankopplade och i de olika "rummen" så lyser det olika färger. Mystiska ljud hör man i högtalarna som skall skapa effekt. Lät lite som valljud. 



Utifrån ser det inte så stort ut men sen när man kom in så kändes det större. Lite som en labyrint när man inte visste hur och gångarna var samman kopplande. 


Vart skall man gå?


Utanför ingången fick man välja mellan 4 olika färgers tröjor som man skulle ha på sig där inne. För att skapa en effekt när man gick runt. 


Kändes som en rymdfilm. 


Korridor till olika rum. Häftig effekt i blått och grönt.


Lite läskigt när man inte syns ordentligt på bild.


Dj, står och gör valljud i mikrofon och vi passar på att slöa lite i stora salen. Varmt där inne blev det så det var skönt att sätta sig en stund. Vi hade gått snabbt igenom det en gång och det tog ca 20 min. Sen gick vi och kollade lite till och tog mera kort. Synd att jag bara tog lilla kameran. Blir inte så skarpa bilder med den.


Hoppas alla får en bra dag. Nu skall jag göra mig klar att far iväg på jobb.
// Johanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar