tisdag 12 juni 2012

Enkelt halsband

Ups.. d var ju inte mening att det skulle gå så här länge emellan mina inlägg. Har haft lite fullt upp med det ena och andra. Kommer att flytta med mr S och katten S till Vasa i augusti. Så nu har jag redan börja med att packa och förbereda sig. Helt otroligt mycket grejer man kan samla på sig. Allt som kan vara bra att ha. :)  Även har jag haft en del med min mormorrut filt jag har hållit på att kämpa med flera månader känns det som. Trodde jag hade närma mig slutet men tyckte sen den blev för liten. Kan vissa den senare när den faktiskt är färdig. 

 Men idag så skall jag vissa ett enkelt halsbad jag har lagat.


Köpte en enkel silver kedja från en hobby butik. Satte lite här som där olika nyanser av grönt och vita pärlor. Lagade även örhängen i samma färger. Tog inte längre än ett Grey's anatomy avsnitt att laga. :) Roligt att ha något i händerna medan man ser på tv.




Ett litet tips sedan. I hobby affärerna finns det mycket fint att köpa men det blir snabbt dyrt. Ex. en silver kedja och pärlor. Om man orkar och är intresserad finns det mycket på loppisar man kan pyssla med. Alltid då jag är på loppis går jag och rotar och kollar efter "pyssel saker".  Något man kan laga om som man själv vill ha det. OCH mycket billigare brukar det bli. Gamla pärlhalsband osv. :)


// Hoppas alla haft en bra dag och tittar in igen till min blogg. 
Själv har jag slappat i solen efter jobbet. 

Johanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar